Schade melden? Bel 0900 - 20 40 444

Jurgen Quaars (Midglas): ‘We denken meer als dienstverlener dan als verzekeraar’

“Wij zijn niet op aarde om het financieel risico van glasbreuk te verzekeren, wij zijn er om heel snel het probleem op te lossen en verzekerden te ontzorgen”, aldus Midglas-directeur Jurgen Quaars. Na 111 jaar bestaan is Midglas marktleider en heeft de glasverzekeraar als doel om met behulp van data zoveel mogelijk voor de eindklant te betekenen.

‘Intermediair heeft geen omkijken naar ons’
Quaars is trots op de huidige stand van zaken in zijn bedrijf. “We hebben een landelijk dekkend netwerk van glaszetters en onze meldkamer is een geoliede machine. Het intermediair heeft bovendien geen omkijken naar ons want we bieden hen real time data bij schades, waardoor ze in één oogopslag zien wat de status is van een schade.”

Midglas werkt uitsluitend met het intermediair, maar de glasverzekeraar heeft wel veel direct contact met woningcorporaties. “We zagen bij deze klanten nieuwe concurrenten opkomen, glasherstellers zelf sprongen namelijk in de markt. We hebben toen onderzoek gedaan naar het segment en daaruit bleek dat woningcorporaties behoefte hebben aan een digitaal platform. Dit bieden we nu aan in de vorm van wocoto.nl, een digitaal platform waar de corporaties direct digitaal inzage hebben in de stand van zaken. We bieden met wocoto voorspellende data waarmee we veelplegers kunnen detecteren en voor de woningcorporaties risico-adressen in kaart kunnen brengen. Zo innoveren we en creëren we extra waarde voor deze klant.”

Het is natuurlijk niet alleen maar rozengeur en maneschijn voor de glasverzekeraar. Zo is een hele serieuze uitdaging van het moment de stijging van de herstelkosten.

Daarnaast is er natuurlijk de klimaatverandering met de nodige gevolgen voor de glasverzekeraar. “We houden de klimaatrapporten uiteraard in de gaten en willen toe naar een uitgebreidere doorrekening van de effecten van klimaatverandering op onze business. Dit is wel een middenlange-termijnplan.

‘’We denken steeds meer als een dienstverlener dan sec als een verzekeraar. Zo volgens we heel actief de ontwikkelingen op het gebied van duurzaamheid, waar we ook stappen in willen maken.''

De volledige publicatie, geschreven door Christel Dieleman (Redacteur AM), is hier te lezen. Geen abonnee? Middels een registratie is het artikel kosteloos te lezen.

Jurgen Quaars (Midglas): ‘We denken meer als dienstverlener dan als verzekeraar’

Jurgen Quaars (Midglas): ‘We denken meer als dienstverlener dan als verzekeraar’

17/06

Lees verder
Wijkschouw Woningstichting Rochdale Amsterdam

Wijkschouw Woningstichting Rochdale Amsterdam

02/06

Lees verder
Preventieve maatregelen om stormschade te voorkomen

Preventieve maatregelen om stormschade te voorkomen

07/04

Lees verder
Meer nieuwsberichten